Egyszeresen telítetlen zsírok a fogyáshoz, Telített zsírok a fogyáshoz, Hagyományos VS. KETO ajánlások

A zsírokra éppoly szüksége van a szervezetnek, mint a fehérjékre, a vitaminokra vagy ásványi anyagokra, persze nem mindegy, milyet, és mennyit fogyaszt belőlük az ember, ha a pluszkilók leadása a cél.

egyszeresen telítetlen zsírok a fogyáshoz

A zsírok nélkülözhetetlen szerepet töltenek be a szervezet felépítésében, az anyagcsere-folyamatokban, az ízületek és izmok egészséges működésében, de elengedhetetlenek a hormonháztartás megfelelő működéséhez, a szervezetben történő gyulladások elleni védekezéshez is. Meglétük segít egyes vitaminok és ásványi anyagok felszívódásában, így már csak ezért sem érdemes kiiktatni őket az étrendből.

A dietetikus válaszol: Mennyi telített zsírt kellene ennem? | Well&fit

Egészséges zsírok Az egészséges zsírok alatt az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírokat egyszeresen telítetlen zsírok a fogyáshoz érteni. Kutatások kimutatták, hogy ezek a zsírok csökkenthetik a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, valamint a rossz LDL-koleszterin szintjét, de a megfelelő agyműködés és a sejtnövekedés számára is fontosak.

egyszeresen telítetlen zsírok a fogyáshoz

Az egyszeresen telítetlen zsírok közé tartoznak például a növényi olajok, a többszörösen telítetlen csoportba pedig az omega-3 és omega-6 zsírsavak. Mivel ezeket a létfontosságú zsírokat az emberi szervezet nem tudja előállítani, így táplálkozás során kell gondoskodni a megfelelő mennyiségű bevitelükről.

egyszeresen telítetlen zsírok a fogyáshoz

Az omega-3 zsírsavak napi ajánlott mennyisége milligramm, míg az omega-6 zsírsavak napi mennyisége milligramm alatti lehet. Mutatunk nyolc olyan egészséges zsírsavforrást, amit bátran építs be a mindennapi étrendedbe.

A helyes növényi táplálkozás - dr. Iller Barbara - Online Egészségnap (2020.07.03.)