Izomépítés és zsírégetés egyszerre? - Magazin - VitalAbo Online Shop Magyar

Magas zsírvesztés

A legfontosabb szempont az, hogy mit eszünk! Magas zsírvesztés Letöltések, hasznos adatok Zsírégetés leegyszerűsítve Miért válik rögeszmévé a zsírégetés oly sok ember számára? Milyen titkok rejlenek a hosszútávon működő zsírégetésben? A zsírégetés lehet egyszerű.

Sokáig azt gondolták, hogy a futás a magas zsírvesztés megoldás, ha az ember a zsírpárnái méretét szeretné csökkenteni, hiszen ezzel a kardioedzéssel akár óránként kalória is égethető.

Azonban régóta tudni lehet, hogy a futásnak vetélytársa akadt a magas intenzitású szakaszos edzés személyében.

magas zsírvesztés

A magas intenzitású szakaszos edzés angolul High Intensity Interval Training vagy HIIT lényege, hogy magas intenzitási szinten végzett gyors és izzasztó gyakorlatokat rövid pihenő szakaszok követnek, ezek lehetnek pár másodpercesek, de pár percesek is.

Ráadásul a szakaszos edzés elve szinte minden edzéstípusra ráültethető, például akár a futásra ismég hatásosabbá téve azt.

A Mellékvese fáradtság okai és 5 javaslat a megszüntetéshez

Miért válaszd a szakaszos edzést? A kézenfekvő válasz a kalória, hiszen a magas intenzitású szakaszok és a pihenőszakaszok váltakozása segít maximalizálni a kalóriaégetést.

magas zsírvesztés

A test több kalóriát éget el rövidebb idő alatt az intenzitás miatt, és az égetés a pár másodperces pihenőszakaszokban sem áll le, a testnek viszont van ideje regenerálódni, így tovább bírja a megterhelést, ráadásul az edzés utóégető hatása is sokkal hosszabb, mint a tisztán kardió gyakorlatoknak. Arról magas zsírvesztés is beszélve, hogy HIIT típusú edzést gyakorlatilag bármilyen mozgásból alakíthat ki az ember.

magas zsírvesztés

Ez utóbbinak köszönhető az is, hogy egy fogyókúra vagy diéta során a szakaszos edzések segíthetnek megőrizni az magas zsírvesztés, amely bizony a kalóriamegvonásnak köszönhetően hamar csökkenésnek indulhat. Az izom ugyanis több kalóriát tárol, mint a zsír, így a szervezet ezekhez a raktárakhoz is nyúl, amikor energiára van szüksége.

Szakaszos edzést viszont alapvetően erősítő gyakorlatokkal is végezhet az ember, ezek pedig nagyobb ütemben építik az izmokat, mint a kardió mozgások, így akadályozva meg az izomtömeg elfogyását.

A HIIT típusú magas zsírvesztés nemcsak a sportteljesítményed növelésében segíthetnek, hanem az egészségre is kifejezetten jó hatással vannak.

magas zsírvesztés

Bár ez a legtöbb sportról elmondható, de a szakaszos edzésekkel kapcsolatban egy es, a Journal of Physiology című folyóiratban megjelent tanulmány azt találta, hogy a HIIT típusú edzések jó hatással lehetnek a koszorúér-betegségben, a pangásos szívelégtelenségben és metabolikus szindrómában szenvedők egészségére.

Rengeteg edzéstípus tartozik a szakaszos edzések közé, az egyik leggyakrabban emlegetett ilyen edzéstípus a Tabata-edzés, mely japán eredetű, és benne 20 másodperces aktív szakaszokat követ 10 másodperces pihenőidő a gyakorlatok között.

magas zsírvesztés

Ezek az edzések általában magas zsírvesztés gyakorlatból állnak, melyek 4 perces blokkokat alkotnak, és tetszés szerint ismételhetők.