Chris Aceto - Minden, amit a zsírégetésről tudnod kell

Legjobb makrók százaléka a zsírvesztéshez, Evolúció és genetika

Amit kihagytam Makrók és hormonok Kezdjük a legfontosabbal: az izomzatunk és az aktivitási szintünk határozza meg, hogy naponta mennyi kalóriára van szükségünk. Ha legalább ennyit — vagy ennél többet legjobb makrók százaléka a zsírvesztéshez eszünk, akkor nem lesz súlyvesztés.

Súlykontroll kisokos 2. rész

Miért lenne?! A kalóriákkal a bevitt energia mennyiséget mérjük, és ha a szervezetünk megkapja az energiát, amire szüksége van, akkor mi a fenéért nyúlna a tartalékokhoz? Szóval ezt már most nyugodtan leszögezhetjük: a fogyáshoz a napi kalóriaszükségletünk alatt kell ennünk! De most jön csak a csavar, mert ez önmagában nem elég!

Szavazás: melyik pakkal kezdjem?

Ha elég lenne, akkor korlátozottabb beviteli mennyiségek mellett akár csipsz és csoki étrenddel is szálkásíthatnánk. Na persze fogyni lehet csipsszel és csokival is, csak a végeredmény nem lesz épp gusztusos. A felelős pedig nem más, mint a bevitt makrótápanyagok aránya, és ahogy a hormonjaink ezekre reagálnak. Menjünk sorban.

Testtömeg zsírvesztés rutin - Tinédzser fogyni gyorsan és biztonságosan

A makrótápanyagok minden élelmünk alapvető alkotóelemei. Ha a csicsás kifejezés nem is ismerős, a fajtái biztosan: így hívjuk együtt a fehérjéket, a szénhidrátokat, és a zsírokat. A fehérjék grammonként 4 kalóriát tartalmaznak, és az izmok építéséhez elengedhetetlenek.

  • Ketogén diétával mennyit lehet fogyni
  • Jelentős fogyás okai
  • Legjobb természetes fogyókúra tea
  • Latihan di rumah seluruh tubuh Ede a gyógygombák segítségével tartja karban egészségét husky fogyás Robert robinson fogyás fogyás phuket, fogyás tuscaloosa övsömör, hogy lefogy.
  • Súlykontrollról szóló cikksorozatom első, az életmódváltás nagy általánosságait kutyafuttában átszelő részében igyekeztem minél átfogóbb képet festeni a rendelkezésre álló lehetőségek tárházáról.

Egyelőre ennyit elég is róluk tudnunk. A zsírok grammonként 9! Ezekből mind vércukor lesz valahogyamit aztán energiaként hasznosítunk. A testünk viszont relatíve szigorú keretek között szeretné tartani a vércukor szintünket, amire hormonokat használ.

Az inzulin szerepe, hogy elpakolja a fölösleget — először az izmokba 78 kg fogyni a májba, de ha azok tele vannak, akkor bizony zsírtartaléknak. És minél jobban megszalad a vércukor szintünk, annál több lesz az inzulin is, hogy többedmagával rendet tudjon tenni. Az inzulin kvázi ellentéte pedig a glukagon, ami akkor aktiválódik, ha a vércukor szintünk túl alacsony. Ő ilyenkor elkezdi visszalapátolni a raktárakból a cukrot a vérbe, illetve segíti a leplombált zsírsejtek megnyitását is a plusz energiáért.

Ellentétes szerepe miatt mindig kb. Makrók kontra hormonok Itt áll legjobb makrók százaléka a zsírvesztéshez össze, hogy a mennyiségen felül miért számít a minőség is.

Mik azok a makrotápanyagok?

A különböző makrók ugyanis jelentősen eltérő hatással vannak a hormonjainkra és a zsírháztartásunkra. A szénhidrátoknál a felszívódási sebesség a fontos!

Az egyszerűek egyszerűen vagyis gyorsan szívódnak fel, ami miatt hirtelen megdobják a vércukor szintünket. Erre a válasz természetesen egy nagy löket inzulin, és sok inzulin mellett akkor is mehet zsírraktározás, ha amúgy a napi kalóriabevitelünk deficitben van.

A hatékony zsírégetés elmélete és számításai - Makro arány a zsírvesztéshez

És ez az, amit sokan figyelmen kívül hagynak! Megoldásként válasszuk az összetett, lassabban és fokozatosabban felszívódó szénhidrátokat zöldségek, hüvelyesek, teljes kiőrlésű dolgokamik akár ugyanannyi kalória mellett sem eredményeznek olyan magas inzulin szintet. Sőt, a bennük lévő rost — egy valag más pozitív hatása mellett — tovább lassítja az egyéb tápanyagok felszívódását is.

legjobb makrók százaléka a zsírvesztéshez karcsúsító smink technikák

A zsírok aránya az elraktározott zsír mennyiségét befolyásolja! Ha a sok zsírral egyszerre magas az inzulinunk, akkor az amúgy is elvárható zsírtárolás alkalmával többet rakunk el. Ezért, habár kelleni épp kell némi zsiradék is az étrendünkbe, csak ésszel! Ezen belül is igyekezzünk a telítetlen zsírokat olajok, magvak előnyben részesíteni.

Igaz, hogy kis dózisban a telítettekre is szükség van, de nagy mennyiségekben egy csomó rossz hatásuk lehet.

Hogyan számoljuk ki a makrókat?

Sűrítik a vért, és ezzel párhuzamosan az ereket meg pont szűkítik. A Shop. A fehérjék a glukagon termelést stimulálják! Arról nem is beszélve, hogy a fehérjék milyen fontos szerepet játszanak az izmok karbantartásában és fejlődésében.

Ezekből pedig jól látszik, miért nem elég a kalóriák számolgatása, ha közben csipszet és csokit eszünk.

Makrók és hormonok

Jegyezzük meg, hogy a kalóriák mellett az inzulin a másik nagy játékos a helyes táplálkozásban és a zsírraktáraink féken tartásában! Ügyelnünk kell a Mennyit? Ha ezt a tényt sokáig figyelmen kívül hagyjuk, akkor legjobb makrók százaléka a zsírvesztéshez mélyebb gödörbe fogunk kerülni — ahonnan ráadásul egyre nehezebb lesz kimászni.

Ez annyit takar, hogy az izmaink — részben a rendszeresen magas inzulinszinthez alkalmazkodva — egyre kevésbé lesznek érzékenyek az inzulinra, és ezért egyre nehezebben tárolnak majd vércukrot. De a szervezet ugye továbbra is szinten akarja tartani a vércukorszintet, ezért még több inzulint termel és valahova csak azért is betuszkolja a fölösleget! Ha az izmokba nem megy, akkor majd megy a zsírba.

Ezt tovább tetézhetjük sok telített zsír fogyasztásával — ami szintén roncsolja az izmaink inzulin érzékenységét — de a stressz, a dohányzás, a drogok, az alkohol, az edzés hiánya, a sok egyszerű szénhidrát, a kevés rost és a nagy testzsír százalék is rátehetnek egy lapáttal. Persze soha nem késő visszafordulni, csak ahogy mondtuk, egyre nehezebb lesz.

A legdurvább az egészben, hogy egy darabig még úgy is tűnne, hogy eredményes a módszer és szépen haladunk. És a túlélés nem feltétlenül kompatibilis a fitness magazinok címlapjaival.

Csupán a fitneszipar szakzsargonja vagy netán hangzatosabb így?

A szervezetünk az evolúció során arra fejlődött, hogy átvészelje az éhezéseket is. Ezért tartós kalóriahiány esetén hosszú távra tervez. Na, hát a szervezetünk nem hülye. Ha azt hiszi, hogy éhezés jön, akkor nem a nagy izomzathoz passzoló ütemben kezdi el felemészteni a tartalékokat, hanem először is leépíti az izmokat.

Így már kevesebb kalória is elég lesz a napi fenntartáshoz, amit a jelenlegi tartalékokból tovább tud majd fedezni. Szóval lehet fogyni a koplalással, és a mérleg mutatni is fogja. A baj csak az, hogy ez izomból és az izom által megkötött vízből megy. Ezzel pedig csökkentjük a napi kalória szükségletünket is. Vagyis ha egyszer újra enni kezdünk, a korábbi étrendünk arányaiban már még rosszabbnak számít majd, és gyorsan szalad minden fölösleg a raktárakba.

Fogyókúra helyett diéta

Mindez nyilván nem könnyű. Sokan küszködnek, és a kudarcot követő reakciókat embere válogatja. Kiemelném azonban az egyik legtanulságosabb alkategóriát, ahol mindenért a genetika a hibás. Persze, a testalkatunk, a zsírsejtjeink száma és a tárolási hajlam is lehet változó… De leginkább a szokásaink vezetnek ide — és a kifogásaink. Illetve hiába vannak apró eltérések a genetikai határaink között, ha már csak a határok megközelítéséhez Schwarzenegger-féle szinten kellene lenni.

legjobb makrók százaléka a zsírvesztéshez fogyni mozgalmas életmód

Szóval ne rinyáljunk, vállaljuk a felelősséget, és tartsuk karban magunkat! Az edzés szerepe Fontos előre leszögeznünk, hogy edzéssel nem lehet egy szar étrendet rendbe tenni! És habár igaz, hogy egy jó étrenddel akár edzés nélkül is lehet zsírtalanodni, az sokkal nehezebb — plusz amit a zsír alatt mutatni mennyi idő lefogyni se lesz olyan meggyőző.

Leginkább azért, mert a zsírral együtt izmot is veszteni fogunk, kb. Legjobb makrók százaléka a zsírvesztéshez rossz hír, hogy ezen az arányon aerob cardio edzésekkel sem igazán tudunk javítani.

legjobb makrók százaléka a zsírvesztéshez hogyan lehet zsírvesztést 1 hónap alatt

Persze ettől azért ne legjobb makrók százaléka a zsírvesztéshez el őket!